czwartek, 9 kwietnia 2009

Urszula Sipińska - Zapomniałam

Urszula Sipińska urodziła się 19 września 1947 roku w Poznaniu. Jest polską piosenkarką, kompozytorką, pianistką oraz architektką. Debiutowała w 1965 roku na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie zdobywając tam III nagrodę.
Wylansowała wiele przebojów, m.in.:
  • Tam gdzie kwitnie głóg” (muzyka: Władysław Szpilman, słowa: Kazimierz Winkler, IV KFPP, Opole, 1966),
  • Zapomniałam” (muzyka: Elżbieta i Urszula Sipińskie, słowa: Inka Korniszewska, II nagroda na Zimowej Giełdzie Studenckiej w Opolu oraz I miejsce na Radiowej Giełdzie Piosenki, 1967),
  • To był świat w zupełnie starym stylu” (muzyka: Piotr Figiel i Urszula Sipińska, słowa: Janusz Kondratowicz, X KFPP, Opole, 1972),
Dziś podsłuchajcie piosenki „Zapomniałam” wykonanej w 1967 w Opolu.



Urszula Sipińska - Zapomniałam
muzyka: Elżbieta i Urszula Sipińskie
słowa: Inka Korniszewska
Zapomniałam twoje oczy,
Zapomniałam twoje usta,
Nasza ścieżka pod sosnami stoi pusta.
Taka byłam diamentowa,
Taka byłam bursztynowa,
Dziś już nie wiem, żebyś kiedyś mnie całował.

Może znałam twoje oczy,
Może znałam twoje usta,
Nasza ścieżka pod sosnami stoi pusta.
Zapomniałam twoje ręce,
Pogubiłam twoje słowa,
Nie pamiętam, żebyś kiedyś mnie całował.
Potem okruch, przypomnienia
Odnajduję w jakichś wierszach,
Wtedy, zobacz, jestem z wszystkich najsmutniejsza.
Jeśli znałam twoje ręce,
Wsłuchiwałam w twoje słowa,
Pewnie byłam najładniejsza, kolorowa.

No widzisz, no widzisz co stało się z nami?
Snujemy się teraz innymi drogami.
Sam widzisz, sam widzisz, zmartwienie się wkradło,
Pod nogi nam prosto upadło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz