sobota, 9 maja 2009

Budka Suflera – Noc Komety

Felicjan Andrzejczak pod koniec 1982 roku został zaproszony do współpracy z zespołem Budka Suflera. Z tym wokalistą oraz z Urszulą nagrano przebój "Noc Komety". Jest to cover piosenki „Time to Turn” niemieckiej grupy rockowej Eloy.
„Noc Komety” powstała na potrzeby nocnego bloku sylwestrowego w studiu poznańskim.
Felicjan Andrzejczak odszedł z zespołu w 1983 roku.



Budka Suflera – Noc Komety
Słowa polskie: Marek Dutkiewicz

Wizje chodźcie do mnie
Blisko najbliżej
Zostańcie w mojej głowie
Najdziksze sny
Oto jest wasza scena
Reflektor niżej
Korowód moich marzeń
Wiruje ci

Skąd wziął się ten śnieg
Pośrodku lata
Skąd ten saksofon który
Pod czaszką gra
Już eksplodują lustra
Całego świat
I nieskończenie wolno
Pulsuje czas

Nadciąga noc komety
Ognistych meteorów deszcz
Nie dowiesz się z gazety
Kto przeżyje swoją śmierć

Blaski odblaski powódź pozłoty
Krzyże południa
I gwiezdny pył
Stosy diamentów
Co zimnym światłem
Będą się palić
Do kresu dni

Nadciąga noc komety
Ognistych meteorów deszcz
Nie dowiesz się z gazety
Kto przeżyje swoją śmierć

Bladą dłonią świt
Otrze pot i łzy
Koszmar minie
Znikną duszne sny


5 komentarzy:

  1. Dobry kawałek zawszę lubię sobie wrócić do tych czasów, wiele wspomnień z tym kawałkiem mam związanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Budka suflera dla mnie już legendarny zespół, uwielbiam ich.

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest najpiękniejszy kawałek jaki miałem okazję słyszeć. Lubię do niego wracać i słuchać ponownie. Napawa mnie to dobrym humorem i optymizmem mimo że utwór nie do końca jest taki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwa klasyka polskiej muzyki, teraz już się czegoś takiego nie robi niestety. Chciałabym wrócić do tych czasów, znów poczuć tą magię, te emocje przy słuchaniu na żywo

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda że teraz już nie tworzy się takich utworów. Emocjonalnych, opartych na własnym życiu. Wszędzie tylko pop i pop, aż się nie chce radia włączać.

    OdpowiedzUsuń