piątek, 1 maja 2009

Marek Grechuta i Anawa– Będziesz Moją Panią

Marek Grechuta był jednym z najwybitniejszych polskich artystów XX wieku. Był wokalistą, kompozytorem, pianistą, poetą, a także malarzem.
Marek Grechuta wraz z Janem Kantym Pawluśkiewiczem założyli kabaret „Anawa” na przełomie lat 1966-67, który przekształcił się w zespół muzyczny. Debiutowali w 1967 roku na VI Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie, gdzie "Tango Anawa" zostało uznane za najlepszą piosenkę, a Marek Grechuta zajął drugie miejsce w kategorii wokalistów. Uplasował się zaraz za Marylą Rodowicz.
Utwór w wykonaniu Marka Grechuty i zespołu Anawa pt. „Będziesz Moją Panią” został wydany na płycie w 1970 roku. Rok wcześniej powstał film muzyczny, dokumentalny „I Ty Będziesz Moją Panią” w reżyserii Grzegorza Lasoty, gdzie grał Marek Grechuta.



Marek Grechuta i Anawa– Będziesz Moją Panią
kompozytor: Marek Grechuta
autor słów: Marek Grechuta

Będziesz zbierać kwiaty
Będziesz się uśmiechać
Będziesz liczyć gwiazdy
Będziesz na mnie czekać

I ty właśnie ty
Będziesz moją damą
I ty tylko ty
Będziesz moją panią

Będą ci grały skrzypce lipowe
Będą śpiewały jarzębinowe
Drzewa, liście,
Ptaki wszystkie

Będę z tobą tańczyć
Bajki opowiadać
Słońce z pomarańczy
W twoje dłonie składać

I ty właśnie ty
Będziesz moją damą
I ty tylko ty
Będziesz moją panią

Będą ci grały nocą sierpniową
Wiatry strojone barwą słońca
Będą śpiewały,
Śpiewały bez końca

Będziesz miała imię
Jak wiosenna burza
Będziesz miała miłość
Jak jesienna burza

I ty właśnie ty
Będziesz moją damą
I ty tylko ty
Będziesz moją panią

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz