poniedziałek, 13 kwietnia 2009

Republika - Zapytaj Mnie Czy Cię Kocham

Grupa Republika została utworzona w 1981 roku w Toruniu. Od początku związana z Klubem Studenckim Od Nowa w Toruniu przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, gdzie koncertowała i odbywała próby. Republika wypracował charakterystyczne nowofalowe brzmienie. W wyniku nieporozumień Republika rozpadła się w 1986 roku, by powrócić w 1990. W 2001 roku po śmierci lidera i wokalisty Grzegorza Ciechowskiego grupa przestała istnieć.
Piosenka „Zapytaj mnie czy cię kocham” pochodzi z albumu „Republika marzeń” – szóstego w historii albumu studyjnego grupy Republika, nagranego w studiu Hendrix w Lublinie. Jest to niewątpliwie największy przebój z tego albumu wydanego w 1995 roku.
W teledysku do piosenki „Zapytaj mnie czy cię kocham”, Grzegorz Ciechowski odegrał wiele ról. Po za napisaniem muzyki i słów, także śpiewał, grał na instrumentach klawiszowych, oraz flecie, a także zajął się produkcją tego klipu.



Republika - Zapytaj mnie czy cię kocham
słowa i muzyka - Grzegorz Ciechowski

Zapytaj mnie,
zapytaj czy cię kocham
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy cię kocham

zapytaj mnie
zapytaj czy cię kocham
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy cię kocham

kocham cię
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy
kocham cię

kocham cię
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy
kocham cię

zapytaj mnie
zapytaj czy cię pragnę
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy cię pragnę
zapytaj mnie
zapytaj czy cię pragnę
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy cię pragnę

pragnę cię
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy
pragnę cię

pragnę cię
zapytaj mnie
zapy-
zapytaj czy
pragnę cię

kocham cię
pragnę cię
kocham cię
pragnę cię
kocham cię

kocham cię
pragnę cię
kocham cię
pragnę cię
kocham cię

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz