piątek, 10 kwietnia 2009

Urszula - Malinowy Król

Urszula to pseudonim artystyczny Urszuli Kasprzak, polskiej wokalistki rockowej, urodzonej 7 lutego 1960 w Lublinie.
Przebój „Malinowy Król” pochodzi z album Urszuli pod tytułem „Malinowy Król”, wydanym w 1984 roku. Jednak płyta swoją premierę miała z dużym opóźnieniem, pojawiła się dopiero wczesną wiosną roku 1985. W tym samym roku Urszula wystąpiła w musicalu Katarzyny Gaertner „Żeglując w dobry czas” oraz w filmie Romana Załuskiego „Och, Karol”. Pochodząca z tego filmu piosenka „Baw mnie”, zaśpiewana wraz z Sewerynem Krajewskim, została kolejnym przebojem.
Muzykę to piosenki „Malinowy Król” stworzył Romuald Lipko, który w swej karierze współpracował z wieloma wybitnymi polskimi wokalistkami. Autorem słów jest Marek Dutkiewicz, piszący teksty od 1969 roku. Napisał on kilkaset tekstów piosenek, z których wiele stało się wielkimi przebojami.



Urszula - Malinowy Król
Daj mi zgodę na ten dzień, który właśnie kona
Dorzuć do ogniska drew, utul mnie w ramionach
A planeta kręci się, wozi nas łaskawie
Prowadź mnie w niebieski cień, po niebieskiej trawie

Malinowy król malowanych róż
Zawsze nas od złego obroni
Jakbym mogła Ci narysować sny
A w nich dom, drogę, drzwi
Na niebie błysnął biały nóż
To księżyc pełni straż
Czy nie znałam Cię w innym życiu już
Kiedyś hen dawno tak
Pieniądze nie kupią mnie
Lecz oczu twych blask
Wystarczy mi biały chleb
Dopłyńmy do dna

Gdybym miała zgubić Cię, gdyby tak wypadło
Nagle ptak by w locie zgasł, serce by umarło

Malinowy król malowanych róż
Sprawia że nocą kwitnie kamień
Co się stanie tam co się stanie nam
Gdyby tak brakło go
Na niebie błysnął biały nóż
To księżyc pełni straż
Czy nie znałam Cię w innym życiu już
Kiedyś hen dawno tak
Pieniądze nie kupią mnie
Lecz oczu twych blask
Wystarczy mi biały chleb
Dopłyńmy do dna

Malinowy król malowanych róż
Zawsze nas od złego obroni
Jakbym mogła Ci narysować sny
A w nich dom, drogę, drzwi
Na niebie błysnął biały nóż
To księżyc pełni straż
Czy nie znałam Cię w innym życiu już
Kiedyś hen dawno tak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz